Idag har vi sorg!



Oavsett hur stort eller litet ett djur är,blir saknaden alltid lika stor!
Min Sons lilla mus Zelda somnade in inatt.Hon hade varit sjuk en kort tid,men tyvärr gick det inte att göra något för henne.
Hon skulle ha blivit 2 år i oktober.

Jag vet att en mus inte lever i många år,men det gör inte sorgen mindre.
Blir förvånad då många människor inte förstår hur man kan sakna ett djur!!

Så här kommer en liten förklaring till er som inte fattar!!!
Först och främst så blir denna varelse en del av din vardag,och en del av familjen.
Man bygger en rutin som även innefattar den.
Om man nu skaffar ett djur ska man vara medveten om att denna lilla varelse kommer att vara en del av ditt liv i många år framöver,förhoppningsvis.
Det blir ditt jobb att se till att ditt husdjur får den absolut bästa omsorg du kan erbjuda.
Det blir ditt jobb att stimulera detta djur,så den får ett liv värdig en kung!
Nu säger ni säkert;Och vad får vi ut av detta?

Det ska jag tala om för er!!
Denna lilla varelse kommer att ge dig så mycket kärlek och värme tillbaka att det kunde få slut på alla krig!
För det djuren ger,är villkorslöst!!!
Inga krav,inga måsten!!
Dessutom är alla djur unika.

Personligheten präglas oftast av husse eller matte.Tro det eller ej!! :D
Kan ta Zelda som exempel.
Hennes syster gick bort för c:a 6 månader sen,vilket gjorde att Zelda blev apatisk och lessen.
Att jag visste detta är hennes sätt efter att Samus hade dött.Hon åt inte,och var inte lika livlig som hon brukade vara.
Hon hade sorg!!
Då sorgen hade lagt sig,blev hon sitt gamla vanliga jag.
Hon uppförde sig som en uggla.Då det kom något obekant in i buren,backade hon in i en av sina gömställen och vickade huvudet fram och tillbaka.Och bara tittade.
Hon älskade att springa in i min ärm,oavsett vilken ärm.
Då jag tittade in i tröjan via halslinningen,backade hon en bit,för att strax springa upp igen.
Det finns många tokroliga historier att berätta om Zelda,den ena tokigare än den andra.

Ni som upplevt detta förstår nog vad jag menar.
Och ni andra som ännu inte upplevt detta hoppas jag att ni en vacker dag får göra det!

Dax för sängen!
Sov gott alla där ute!!

På återhörande!!!



Zelda

Zelda!Knappt större än en tändsticksask,men en stolt själ! RIP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0