Galopp-gala!!Med min underbara Son!!!

Jahapp!Då har man gjort debut i finrummet!Eller nåt?! :D
Igår var jag och min Son på gala,med allt vad det innebär.
Förrätt-Kronärtskockssoppa med vitt vin.
Varmrätt-Grönsaksbädd med falafel och vitlökssås.Rött vin.
Efterrätt-Glassbomb fylld med kanelglass och körsbärssorbet serverat med nötmaräng.Kaffe.
Ni förstår,fancy!!!
Dagen påbörjades med hårfix!Min "hovfrisör" kom förbi vid 14 tiden och la frisyren.Lite fluff och lite puff! ;)
Blev riktigt bra,trots att det inte riktigt är min stil,men korrekt för tillfället.
Men sen kom det STORA problemet??!!Vad ska jag ha på mig?
Kollade igenom min egen garderob,men tyvärr,ingenting!
Pratade med en väninna på FB,och fick erbjudandet att komma över och kika i hennes garderob.
Men blev tvungen att lämna återbud,det regnade ute!Och det hade varit katastrof för min frisyr! :)Fåfängan slog in!:D
Som en räddande ängel blev min kära granne Marie!
Hon har trots allt varit på liknande fester,och vet vad som är rätt etikett.
Så hennes uppgift blev att i panik komma på en outfit till mig.Och det gjorde hon med bravur!Jättetack till henne.
Fick låna en brokig klänning som matchade mitt hår till pricken!!Matchande skor till detta,och så var jag homesafe!!!!
Elegant,tror jag nog är ett bra ord!
Min Son hade på sig sin gråa kostym,som han hade på sig på studenten.Mörklila skjorta och svart slips!
Han var som klippt och skuren för detta tillfälle.
Min snygga Son!
Han var väl inte helt bekväm med situationen,men ställde upp för sin mamma,vilket jag är otroligt tacksam för!Älskar Dig!!
Vi åkte taxi till Vinterträdgården Grand Hotell.
Anmälde vår ankomst,och hängde av oss jackorna.
Sen var det välkomstdrink och mingel.
Så mycket mingel blev det inte för vår del!Vi stod mest och iakttog folk,och tittade ner på dukningen.
Två trubadurer underhöll oss medans vi väntade på att få sätta oss till bords.
Både min Son och jag tyckte musiken passade bättre till begravning än som bakgrundsmusik till en tillställning som denna.
Då vi minglat klart var det dags att sätta oss till bords.
Vid vårt bord satt vi 9 personer,alla hade varit delägare i Street Band under det gångna året.Och alla har valt att fortsätta sitt ägande även detta år.
Vid vårt bord satt även jockeyn Annelie Hollstenius,som så framgångsrikt ridit vår häst under året.
Mellan matintagen var det diverse priser och utmärkelser som delades ut.
Som t.ex årets häst,jockey,vinstrikaste häst,framgångsrikaste jockeyn etc.....
Det varken jag eller min Son visste,var att då vår häst skulle premieras(årets segerrikaste häst)skulle alla delägarna upp på scenen för segerfoto.
Lite pinsamt kändes det för oss bägge,vi var lite obekväma med situationen.
Har ju ingen erfarenhet av detta,men det gick det med! ;)
Det visade sig att vi skulle upp en gång till!!!!Gruppfoto med alla som vunnit och premierats,men då ville inte min Son vara med. :D Det var helt ok!
Då middagen var avklarad och alla priser utdelade,var det dags för oss att tänka på refrängen.
Hämtade jackorna och tog en taxi hem.
Ståndsmässigt värre! :)
Då man kom hem var det bara att tvätta bort ansiktet och på med pyjamas.
Tillbaka till vardagen,med en erfarenhet rikare!
Hoppas att min Son inte tyckte det var alltför tråkigt,och ser det som en erfarenhet i livet!
För er som vill läsa om galan och titta på fler bilder,kan se det på www.svenskgalopp.se /årets galoppörer 2011.
Det var nog allt för denna gång.
Må gott allihopa!!
På återhörande!!!
Vinnarfoto!Visst är min Son stilig?!Nu tar vi nya tag och nya vinster med Street Band!
Så står vi här nästa år igen! :)

Kommentarer
Postat av: angelique

vilket fint foto på er!! :) <3

2012-02-23 @ 17:39:45
URL: http://aangelique.blogg.se/
Postat av: Mammilu

Tack!!!

2012-02-23 @ 23:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0