Idrottsföräldrar!!!


Blev lite rädd då jag läste nyheterna på text-tv!!!
Visst har man vetat att dessa har existerat,men trodde inte att det var SÅ allvarligt!!

Här har vi då en pojke som är på en innebandy turnering i Uppsala!
Han är 10 år gammal!
Hela livet framför sig!!
Då turneringen är över,och det är dax att åka hem,får hans far psykbryt!!
Enligt honom har inte sonen presterat tillräckligt bra!Så pappan åker hem!!
Så han får GÅ hem!Uppsala-Stokholm!!UTAN ytterkläder,i -10??!!
"Han spelade så jävla dåligt att han kan gå hem"Men hallå?Vad tänker man med??
Som tur är finns det folk som bryr!Han fick skjuts hem!
Då undrar man lite,va fan tänkte pappan på?
Det är inte han som spelar!!
Det är inte han som ska vinna turneringen!!
Grabben är ju för fan bara 10 år!!!!!!!!Han ska inte vara bäst nu!!!Möjligen om 8 år!!!!!!

Visst har jag själv,(på väldigt mycket skoj!!),sagt till min Dotter nästan samma sak!Men för fan,aldrig att jag skulle ha satt det i verket!!!
Blir lite rädd att det blir mer och mer av detta!
Barnen ska prestera mer och mer!
Och frågan man ställer är då?Är det vi eller barnen som idkar idrotten?
Det finns många föräldrar som kräver enormt mycket av sina barn.
Har haft föräldrar som försökt "förverkliga" sina egna drömmar via sina barn,men aldrig kommit i samma nivå!

Så summan av detta vansinne är!,Vi kan ALDRIG leva våra drömmar via våra barn!!!!!

Fick spy ur mig lite vanvett!

Må gott allihopa!

På åtehörande!!

Som en liten parentes,så är pappan polisanmäld!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0