Sitter och filosoferar,eller nåt!!! :D

Har skypat med min Dotter,badat bastu med min Man,och min Son är på middag hos goda vänner.
Måste säga att det är nog den absolut bästa söndagen på länge!
Sånär på att min Man fått ytterligare ett erbjudande att gå till "sjöss",känns sådär!
Påpekade för honom senast han var iväg,att om det blir en gång till,byter jag lås hemma!
Hans längtan att vara till sjöss är obeskrivlig,men i min värld har han rest färdigt!!
Vi har "krigat" ihop i snart 30 år,som prästen sa:i nöd och lust!
Och nu vill jag att han ska vara hemma!!
Han har varit iväg vid två tillfällen.Första vändan var han borta i c:a åtta och en halv månad,andra vändan c:a fyra månader.Räcker inte det??
Han har fått uppfylla sin dröm med råge!
Men icke!!!!I Karibien har han ju inte varit??!!
Skulle vilja veta hur många fruar där ute som skulle acceptera att ens Man skulle få för sig att göra en sån grej?!
Tycker jag varit följsam och lyssnat på min Mans önskemål och drömmar,men tycker att det nu är nog!
Mina drömmar då??Har inte jag några drömmar?
Visst har jag det!Men allt kostar pengar!Och utan pengar förblir det en dröm!!
Försöker lägga undan pengar så även jag skulle kunna förverkliga mina drömmar,men tyvärr går det sådär.
Pengar,pengar,pengar!!!Allt på ens önskelista handlar om PENGAR!!
Och därför vill jag inte att han åker!!
Om han visste att jag fortfarande kämpar med att få ekonomin att gå ihop efter hans senaste resor,hoppas jag att han skulle förstå!!!
Men,vi får se!!!!!
Verkar som att respekten för mig,vad gäller denna resa,inte finns där! :(
Guuud vilken klagan,men var rätt skönt att få det ur mig! :)
Annars har det inte hänt så mycket.
Jobb,jobb och åter jobb!
Vi har även lämnat in vår bil för reparation.
Och det är ju en helt annan historia. :D
I dags dato har vi väntat i c:a 5-6 veckor! :D Och då den blir klar,eller om och när den blir klar,får vi hoppas notan inte landar på för många tusenlappar!! :D
Personen som ska fixa vår bil,är tydligen inte den snabbaste i branschen! :D Men lär vara jätteduktig.
Så det återstår att se! ;)
Nu har jag nog klagat av mig det mesta,som det verkar att jag gör varje gång jag bloggar!Men,men! :)
Thats life!!!!
Må gott där ute!!
Och på återhörande allihopa!!!
"LIVET ÄR EN FEST" Trots allt!!!! ;)

Kommentarer
Postat av: Angelique

Vi får skypa oftare nu bara! Vi jobbar ju inte lika mycket nu <3

2012-02-05 @ 23:15:41
URL: http://aangelique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0