"Mello"-feber

Sitter i min soffa i vardagsrummet och tittar på tv,kollar facebook och bloggar!Är inte det splitvision?Eller?
Tittar på finalen av melodifestivalen,eller som i folkmun är omdöpt till "mello".
Äntligen,efter säkert huuuuundra veckors kvalande hit och dit!
Så frågan alla nu ställer;Vem ska vi skicka till Azerbajdzjan?(Kunde DU stava till det?) :)
Dom flesta länderna har varit klara i flera veckor,medan vi har fått vänta i all oändlighet.
Som sagt,så sitter jag i min ensamhet och tittar på detta spektakel som fångar så många människors intresse!
Samtidigt som jag håller mig uppdaterad på fb,allt för att få det senaste om mina vänners tyckande,spekulationer,jubel etc......
För detta är programmet ingen "tittar" på :D,men alla pratar om!! :D
Många av mina vänner sitter hemma,och har gjort detta till en"happening".
Man äter middag,umgås,svär över den ena artisten,älskar en annan.Ja vi har ju alla olika smak! ;)
Startfältet då?
Ja vi har då folkets nya "älskling"-Thorsten Flinck.Mannen som är skådespelare/psykopat/knarkare.........
Storfavoriten - Loreen.Underbar låt,bara man inte tittar på hennes dans!Man kan bli lite ~~~~~~~
Rockabilly-Topcats.Medryckande,klassisk rockabilly musik.Kanske inget man skickar som bidrag,eller?
Ranelid med Sara Li -Författare med "pingla"!Men hallå!!Har inte dom som väljer ut bidragen,från första början,ingenting innanför pannbenet??
Deathmetal-Dead by April.Fattar ni?!Heavy metal på melodifestivalen! :D Det ni!!!
Danny-Sockersöt kille som är alla tonårstjejer stooora idol.Och blir jätteledsen om han inte vinner!
Molly Sanden-En trevlig trallig låt,men vinna?Nope!
Lisa Miskovski-Uunderbar ballad,tyvärr går inte hon heller till den stora finalen.
David Lindgren-Säkerligen nån Idol-deltagare eller nåt.Han vinner inte heller,men låten lär bli välspelad i radion.
Ulrik Munther -En ung talang,hyllad av många artister.Och icke att glömma alla dessa småtjejer som bara äääälskar Ulrik! :)
Så vad tycker då jag?Ja?Favoriterna är Loreen och,skratta ni,Thorsten!!!!
Lyssna på låten och texten,men sätt på text-tv så du slipper se honom! :D Måste tyvärr erkänna att låten är helt OK!
Så alla ni som "bara pratar"om melodifestivalen,kom ut ur garderoben och erkänn att det är egentligen ett intressant spektakel!!! :D Som faktiskt engagerar ett helt folk!
För ALLA tycker,tänker,och har åsikter!!
Det var nog allt för denna gång!!
Må gott allihopa!!!
På återhörande!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0