Lördag och champions league final!!!!

Då har man suttit bänkad framför tv-n och tittat på en heeeelt underbar fotbollsmatch,där jag redan från början trodde att Barcelona skulle ta hem bucklan.
Visst är Manchester United ett skickligt lag,men Barca är ett nummer större!
Vi har då Messi,som endast är 23 år,som Gud skapat till den ultimata fotbolls spelaren.
Xavi,Iniesta,Puyol etc....Guardiola har spelare som många tränare avundas,och definitivt skulle mer än gärna ha i sitt lag!!
Gratulerar Barcelona till Champions League guldet!!

Har haft lite blogg-torka ett tag,men tänkte ta en liten update på dom senaste händelserna!

Förra helgen åkte "La Familia" till Oslo för att hälsa på min Dotter,och träffa hennes arbetskamrater.
Blev en helt underbar helg.
Vi åkte tåg från Stockholm på fredag eftermiddag och landade i Oslo c:a 22.00.Älskar att åka tåg!
En rask promenad från stationen till min Dotters lägenhet.
Kastade in väskorna och installerade oss.Vilket innebär;öppna första ölen!! ;)
Blev inte så sent,utan ganska snart var det dax att pussa kudden.

Lördagen däremot blev lita galnare!!
Frukost vid tio,med ägg,kaffe,youghurt etc....Nästan som hotellfrukost :)

Sedan gjorde vi stan.
Kollade affärer,både dyra,billiga och allt däremellan.
Lunchen avnjöts på Akkerbrygge(tror det stavas så?!) på Fridays.Hamburgare med ÖL!
Hem,duscha,sätta på ansikte,mera ÖL,och iväg till Wallmans.
Vi fick en helt oförglömlig kväll!
Middagen var suverän,underhållningen var underbar,och ÖLEN var kall!!!! :D
Vi fick träffa dom flesta av min Dotters arbetskamrater,och alla var jättetrevliga!

Efter Wallmans blev vi bjudna på "efterfest" hos Vegard och Samuel.
Klockan 5 på morgonen tyckte vi att det var dax att gå  hemåt.Det hade faktiskt börjat ljusna ute!

Vaknade vid 10 på söndag av att min Man hade satt på kaffe och börjat koka ägg!Orkade inte förmå min lekamen att kliva ur sängen,så jag somnade om!
Vi skulle egentligen ha gått till Vegard och Samuel för en kopp kaffe,men det får bli en annan gång.

Då alla vaknat ur sitt koma och ätit frukost,var det dax att packa väskorna för hemfärden.Gick sådär till en början.
Vi tyckte vi hade gott om tid tills tåget skulle avgå,men det visade sig att så inte var fallet!!!
Panikartat halvsprang vi till stationen och höll nästan på att missa tåget,men vi hann!!!!!!!!

Kan ju avslöja att alla i sällskapet inte gillar att åka tåg!!! :D
En del i sällskapet tycker det är tråkigt,tråkigt,tråkigt...Själv älskar jag att åka tåg!!!

Väl hemma packade vi upp det absolut nödvändigaste innan det var dax att sova!

Och så var det måndag igen!!!

På återhörande! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0