Söndag!!!!Och skitväder!!!! :(



Enda lediga dagen på veckan,och så regnar det!!Hur kul som helst!!!INTE!!!
Nåja,imorgon är det måndag och vårt kära SMHI har lovat fortsatt skitväder,så hoppas dom har fel ang midsommar.Regn!
Fast det är lite roligt att lyssna på dom olika prognoserna som dom ställer,för det är helgardering varje gång.
"Morgondagens prognos blir;Temperaturer mellan 9-15 grader,mulet till halvklart,med inslag av regn och åska!!"
Då har man täckt allt.Det kan lika gärna bli strålande sol med temperaturer upp till 30 grader.
Så den absolut bästa metoden att få veta vad det är för väder,är att öppna fönstret och titta ut!
Garanterat rätt prognos,såvida man inte blundar. :)

Igår fick mina små Bebisar vara ute för första gången i sommar.Och som dom njöt!!!!
Melody var,sin vana trogen,coolast.Henne sätter jag bara ner på gräsmattan där jag tycker att det finns den bästa grästuvan,och så sköter hon sig själv.Ingen bur,inga hinder.Och där är hon,utan att man behöver vara orolig för att hon rymmer.
Men hon vill att man då och då kommer och säger "Hej",då blir hon lugn.Hon måste hålla koll på var matte håller hus! :D

Vidar tyckte det var lite läskigt i början,men ju längre tid han fick att vänja sig,desto bättre gick det.
Fast alla konstiga ljud var man tvungen att reagera lite x-tra på,men för det mesta var det skönt!!

Freja och Freke var däremot skeptiska hela tiden.Allt var läskigt!
Det började redan då jag skulle plocka upp dom från buren.Freke har aldrig varit några större problem att plocka upp,men Freja!!Hon skriker som en stucken gris innan man fångat henne,för att sedan bli cool lugn.
Men jag vet,att ju längre sommaren lider,desto lättare kommer det att gå att få ut dom.Så jag har tålamod,för jag vet att det löser sig!!

Eftersom min Man fortfarande har megaont i nacken,och det dessutom har varit skitväder,har vi inte haft möjlighet att ta en tur med "Mr Bucken" heller.
Förhoppningsvis blir han bättre till Power Meet.Vi har inte missat många träffar under årens lopp,så det vore tråkigt att missa det i år.Både för min Man och mig.
Har trots allt fixat ledigt den lördagen,eftersom jag missade att jag jobbar egentligen då.
Men,men!Tiden får utvisa hur det blir.

Så,har fått skriva av mig lite,så nu känns det lite bättre.

Må gott alla där ute,och på återhörande.

                              Melody i sommargräset!!Guuuud va skönt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0