En tragik utan någon som helst logik!!!




Vilket makalöst vansinne!!

Gick på semester i fredags,och trodde allt skulle bli hur underbart som helst!Men icke!!
Min Man och Dotter kommer för att hämta mig på jobbet,och berättar om den helt osannolika katastrofen som inträffade i Oslo.

Först infinner sig ett tillstånd av chock!
Den andra reaktionen blir en utfrågning av min Dotter hur hennes vänner har det!
Och den tredje är en lättnad över att min Dotter är hemma,i säkerhet!!!

Och då hade inte hela vansinnet ens börjat!!!

Hur kan en,till synes normal människa,gå över gränsen för normalt beteende?
Att dessutom ha planerat detta vansinne i 10 år,och dessutom levt ett normalt liv bland alla dessa människor,som sedenmera skulle bli hans offer?!

Mina djupaste sympatier och kondoleanser till hela Norges befolkning!!!

Hur går man vidare som förälder då man förlorat sitt barn?
Vilket hat känner man inte mot gärningsmannen?
Hur mår hans mamma efter vad hennes son gjort?

Dessutom har han mage att ställa krav!Han som just avrättat ca 94 människor!!

Frågorna lär nog alltid bli fler än svaren,skulle jag tro!

Tänkte skriva av mig all vanmakt,men plötsligt är allt bara tomt!!
Vilket slöseri av människoliv,liv som dessutom hade hela livet att leva för!
Som en man,brutalt satte stopp för!!
För en ideologi som han dessutom kopierat från en annan.

Hur ska jag som förälder skydda mina barn från denna ondska?
Man gör allt för sina barn.
Man ger dom obegränsat med kärlek.
Hela och rena kläder.
Mat på bordet.
Men framförallt,så lär man dom vad som är rätt och fel!!
Men du kan aldrig förbereda dom för grymheter som detta!

Jag tycker synd om mamman till gärningsmannen.Hon kommer att få uppleva så mycket hatkänslor gentemot sin son,som hon som mamma måste älska som vi älskar våra barn.

Har så mycket tankar som snurrar i huvet,men kan inte förmå att få ut nåt vettigt.
Så jag får återkomma då jag har fått ordning på virrvarret av tankar.

På återhörande alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0