Ensam!!Ibland såå skönt!!!!


Ensam!
Har varit en helt underbar dag!Har bara haft mig själv!
Min Son har dock varit hemma halva dagen,men åkte till vänner i eftermiddags.
Och honom ser jag inte mycket av annars heller,han är mest i sitt rum.
Vi åt iaf middag tillsammans,vilket var hur mysigt som helst.Thai!!
Min Man har tagit en tripp till Berlin över helgen,för att gå på diverse julmarknader.
Arbetsrelaterat dock,men ändå med sällskap.Han blev nerbjuden dit.
Så,jag är helt solo ikväll!
Vilket har varit hur skönt som helst,bara jag och mina Bebisar.
Har tittat på "Så mycket bättre","Skidor" och till sist "Mad Max"(Kultrulle med Mel Gibson)
Och för engångs skull tog jag en långsittare på facebook! :D
Och det var då det hände!

Satt och bläddrade om allt vad folk och fä hade skrivit under veckan.
Kommenterade bilder,statusar etc......
Och till sist uppdaterade jag min status!(som jag förövrigt inte gjort på evigheter)
Skrev:Ibland är ensamhet en Gudagåva!
Det skulle jag ju inte ha gjort då!!!

Har nämligen en kollega vars man gick bort för c:a 2 år sedan.
Sorgligt,ja,men det var ju inte så jag menade det!!!
Hennes kommentar om min status blev lite martyraktigt.
Hon:"Nej. Det är bara när man vet att man inte är ensam sen."
Flera av mina vänner kommenterade,och tyckte,att vara ensam ibland var skönt!
Bara rå om sig själv!!Inga måsten!!
Hon:"Ni vet inte vad riktig ensamhet är"
Flera av mina vänner fortsatte att lägga kommentarer,men den bästa kommentaren till mitt "fösvar",om man nu behöver ha det,blev slutklämmen på diskussionen;
"Är inte ensamheten självvald så är det tragiskt, men ibland är det skönt att bara sitta ner alldeles ensam och fundera över livets mysterium!!"
Tack för det inlägget,behövde den!

Så nu får man tassa på tå och inte trampa på hennes akilleshäl?!
Ärligt??Skiter faktiskt i det!!!Har njutit av MIN dag idag,och tänker faktiskt göra om det imorn!!!
Åtminstone fram tills min Man kommer hem! :D
Dessutom kommer min Dotter på snabbvisit från Oslo,men henne ser jag nog inte förrän på måndag!

Så måndag,välkommen!! :D

Då var det nog allt jag kräktes ur mig för denna gång.
Men sätter in en bild på Street Band,som får mig att dra på smilbanden igen!! ;)

Så gott folk,må gott allihopa!!!

På återhörande!!!



Erkänn allihopa!!!!Visst e han goooo!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0