Hur fan tänkte dom?



Då jag satte på tv-n förra veckan hamnade jag på TV4,och Robinson!
Sitter och slötittar,och förundras över deltagarna.
Och har slutat förvånas!!!!
Dessa människor som anmäler sig till detta program måste antingen vara dumma i huvudet eller helt tomma mellan axlarna,bara att välja vilket som du tycker låter bäst!

I avsnittet som jag då tittade på,blir en av deltagarna allvarligt sjuk.
Det visade sig att hon hade drabbats av hjärnblödning/stroke.(Enl.kvällspressen.)
Tragiskt!Självklart!Men kommentarerna som hennes meddeltagare kommer med i efterhand,blir enbart pinsamma.
Dom hävdar att deltagandet i Robinson,är det som framkallat detta!
Framförallt pga fysisk och psykisk stress.MEN HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!

Robinson har sänts i flera år,och varje år blir deltagarna lika förvånade över förhållandena på ön.
Brist på mat,sysselsättning,sömn,konflikter och pakter.
Pesonligen kan jag inte tänka mig att TV4 redaktionen skulle skicka iväg folk utan att informera dom om verkligheten på ön,och hur allt går till.
Tror inte TV4 skulle skicka iväg en grupp människor till dessa extrema förhållanden,om dom inte genomgått en grundlig hälsoundersökning!!Och kommit fram till att alla är helt friska!!

Detta är ett överlevnadsprogram,med betoning på överlevnad!!!!
Vilket då innebär att du ska klara dig på det som finns tillhands.
Alltså!!!!;
Du äter det du själv plockar/fångar!
Du bygger ditt eget regnskydd/bostad!
Du gräver ditt eget dass!
Det finns ingen varmdusch eller tvål!

Och ja,gott folk!Det är stressande,utmattande och tärande!
Men det är ju det som är hela poängen med programmet!!!!!!!!!!

Så snälla,anmäl er inte om ni inte fattar vad ett program som Robinson går ut på!
För allt gnäll blir bara pinsamt i slutändan,för då har ni missat poängen!!!
Personligen skulle jag alldrig vilja ge upp dom bekvämligheterna jag kallar vardag,för ett program som Robinson!!!

Sammanfattningsvis om Robinson;
ROBINSON ÄR INGEN SEMESTERRESA!!!

Så,nu har jag fått ur mig allt för denna gång!

Må gott!!

På återhörande allihopa!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0