En liten undran om umgänge på jobbet!!!!

Ibland undrar jag vart alla är på väg??
Vi lever i ett it-samhälle som sakta äter oss med sin teknik!
Vi är på god väg att bli "hubbotar"!
(En liten förklaring till er som inte har sett "Äkta människor"-En hubbot är en "mänsklig"robot.)
Sitter i lunchrummet på jobbet och intar min pirog!(Feta/spenat!!Yummie!!!)
Och plötsligt stannar jag upp,tittar mig omkring!Och upptäcker,till min stora fasa,ALLA sitter med sina android mobiler!!!!
En sitter och spelar wordfeud!
Nästa kollar status på facebook!
Tredje sms:ar!!!
INGEN läser kvällstidningen!!!(förutom jag då!)Och vi får dessutom läsa den gratis!
Måste erkänna att synen var skrämmande!!!!!
Då börjar man fundera?!
Om c:a 10 år,har vi slutat umgås med varandra?
Kommuniserar vi bara genom tekniken?
Kommer sällskapsspelen att dö ut?
Årets julklapp-En hundapp?
Så vart är vi på väg?
Ett intressant scenario:Strömavbrott i en vecka!Utan att det skulle påverka matlagning eller annat som är livsnödvändigt.
Vi skulle vara tvingade att umgås med varandra,göra saker tillsammans.
Tycker earthour har en viss effekt.Många gör det till en "grej".Klen tröst dock,varar endast en timme!
Dessutom struntar många i det,men iallafall.
Så alla där ute,ta en tankeställare,och fundera på om DU skulle vilja ha det så?!
Kommer vi i framtiden att bara kunna umgås via den "vita sladden"?
Om inte vi vuxna hjälper våra barn,och visar att det finns annat därute än internet och annan överflödig teknik,så kommer vi att skapa ett väldigt kallt samhälle.
Som föräldrar har vi rätt tungt ansvar!
Drar inte alla över samma kam,men dom finns därute!
Det är lätt att använda tv-n som barnvakt,vi lever trots allt i ett stress-samhälle som kräver otroligt mycket av varje människa!!
Så alla ni som försöker få tiden att räcka till!!Stanna upp och andas en stund!!
Jag lovar er,världen stannar inte bara för att du tar en stunds timeout!!!
Detta var lite av mina funderingar för denna gång!
Må gott allihopa
På återhörande!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0